In verschillende landen in Europa is de lock down inmiddels voorbij. Daarom lanceren we bij PARK NOW Group de Parking Barometer. De barometer is een rapportage gebaseerd op parkeergegevens van al onze contactloze parkeerapps in Nederland, België, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. De parkeergegevens uit die landen dienen als een indicator voor mobiliteitsherstel. Zij bevestigen dat digitale mobiliteitsdiensten de eerste tekenen van een herstel van het bedrijfsleven na de COVID-19-crisis kunnen identificeren.
PARK-NOW-Parking-Barometer
Waar sociale afstand de norm is, zijn digitale contactloze betalingsgegevens sterke indicatoren voor het herstel van mobiliteit. Parkeertransacties laten zien dat mensen in heel Europa in beweging komen en weer betalen voor parkeren.

Contactloos: de nieuwe norm
De afgelopen tien jaar zijn ‘contactloze’ betaalsapps steeds gebruikelijker geworden, vooral in Nederland en het Verenigd Koninkrijk. In andere markten zoals Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk en België staat het gebruik van parkeerapps nog in de kinderschoenen, maar groeit het snel. In Europa bestaat de mogelijkheid om het gebruik ten behoeve van iedereen te vergroten. Deze apps zijn de veilige optie voor consumenten en bedrijven, en samen met parkeerexploitanten en steden zien we het als onze taak om het gebruik ervan als de nieuwe norm te promoten en mensen te helpen gezond te blijven door apps te gebruiken in plaats van parkeerautomaten.
Hoogtepunten
De trends in de gegevens van PARK NOW Group zijn gemeten vanaf week 11 (09-03-2020 – 15-03-2020) en vergeleken met de gegevens van Q1 2020 (week 2-10) als basislijn. De Parking Barometer geeft inzicht in de percentages parkeertransacties in Nederland, België, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Naast het percentage parkeertransacties per land, toont de barometer ook drie hoogtepunten: de algehele groei in Europa, het land met de snelste groei en de meest uitdagende markt.
NB. Alle cijfers vertegenwoordigen een percentage van de totale parkeertransacties op de gereflecteerde markten. Parkeertransacties via de parkeermeter en andere apps die op deze markten worden aangeboden, zijn niet in de gegevens inbegrepen.