Hoe werkt mobiel parkeren?

Bel-parkeren
U kunt een parkeeractie starten en stoppen door te bellen met Park-line. Belt u naar 0900-1464 (€ 0,15/min plus de kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon) en volg de aanwijzingen van de spraakcomputer. Kijk hier voor meer informatie over bel parkeren

Sms-parkeren
Via sms kunt u een parkeeractie starten door ‘p [zonenummer]’ naar 4111 te sturen, bijvoorbeeld ‘p 12345’ naar 4111. Wilt u de parkeeractie stoppen, sms dan ‘s’ naar 4111. Bij sms-parkeren ontvangt u altijd en binnen enkele seconden een sms ter bevestiging van uw actie (€ 0,15 p.o.b.). Kijk hier voor meer informatie over sms parkeren

App-parkeren
Met de Park-line app kunt u eenvoudig een parkeeractie starten op basis van de GPS locatie van uw mobiele telefoon. Om gebruik te maken van de app dient u (eenmalig) in te loggen. Uw inloggegevens zijn u toegezonden bij inschrijving. Nadat u bent ingelogd selecteert u de gewenste parkeerzone. Druk op Start om een parkeeractie te starten. Om een parkeeractie te stoppen opent u de app en klikt u op Stop. Kijk hier voor meer informatie over app parkeren

Internet parkeren
Voor internet parkeren gaat u naar uw Persoonlijke Pagina. In het linker menu klikt u onder het kopje Direct parkeren op Parkeeracties. Controleer of de juiste gebruiker en juiste kenteken zijn geselecteerd, voer de juiste zone in en klik vervolgens op Parkeeractie starten. Om de parkeeractie af te melden gaat u opnieuw naar Parkeeracties en klikt u op Parkeeractie stoppen.

LET OP: U krijgt van Park-line altijd een zichtbare (app, internet), hoorbare (bellen) of ontvangst- (sms) bevestiging van het starten of stoppen van uw parkeeractie. Alleen na ontvangst bent u zeker van uw actie. Zonenummers worden op iedere parkeerautomaat weergegeven. U herkent de zonenummers aan een afbeelding van een mobiele telefoon gevolgd door een zonenummer.

Feedback

Is uw vraag beantwoord?

Ja Beetje Nee
Bedankt voor uw feedback
Bedankt voor uw feedback. We helpen u graag verder. Neem hier contact met onze customer support afdeling op.
Bedankt voor uw feedback. We helpen u graag verder. Neem hier contact met onze customer support afdeling op.
Er is iets verkeerd gegaan. Probeer het later nogmaals.

Helpdesk

Terug Alle vragen

Opnieuw zoeken