Park-line FAQ


FAQ diensten Park-line.







Top 5 vragen

a.    Werkt mobiel parkeren op straat in heel Nederland?
Met Park-line kunt u door heel Nederland mobiel parkeren. Hieronder vallen grote gemeenten als Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht maar ook kleinere gemeenten als Haarlem, Roosendaal en Tiel. Klik hier voor een actueel overzicht van alle gemeenten waar u zorgeloos kunt parkeren met Park-line.

In de aangesloten gemeenten kunt u op alle betaalde parkeerplekken gebruik maken van Park-line. Uitzonderingen hierop zijn vergunningshouders plekken en eventueel geblokkeerde zones door de gemeente.

Naast parkeren op straat kunt u met Park-line ook zorgeloos parkeren in ruim 400 parkeergarages in heel Nederland. Om te parkeren in parkeergarages met Park-line dient u te beschikken over de Park-line Garagekaart. Deze kaart kunt aanvragen bij registratie of via uw Persoonlijke PaginaKlik hier voor meer informatie over garageparkeren.


b.    Waarom is mobiel parkeren nog niet in heel Nederland te gebruiken?
De gemeente maakt de keuze of zij mobiel parkeren op straat beschikbaar wilt maken voor parkeerders in de betreffende gemeente. Er komen steeds meer gemeenten bij die Park-line aanbieden. Klik hier voor een actueel overzicht van de gemeenten waar u zorgeloos kunt parkeren met Park-line. Mocht de gewenste gemeente er niet tussen staan, dan verzoeken wij u om uw interesse in Park-line bij de betreffende gemeente bekend te maken. Ook kunt u via deze link de gewenste gemeente aan Park-line bekend maken.
Bent u ten onrecht bekeurd? Maak dan bezwaar bij de desbetreffende gemeente. Hier vindt u een voorbeeld van een bezwaarschrift. Voeg bij uw bezwaarschrift een kopie van de parkeerboete én een uitdraai van uw parkeerhistorie.

De inloggegevens van uw Park-line App zijn hetzelfde als de inloggegevens van uw Persoonlijke Pagina. Bent u deze ook per abuis kwijtgeraakt, dan kunt u ze hier opvragen.
U kunt deze gegevens ook per SMS opvragen. Stuur hiervoor ‘login’ naar 4111. Binnen enkele seconden ontvangt u een sms-bericht met uw inloggegevens (€ 0,15 p.o.b.). 


U vindt uw Park-line factuur maandelijks terug op uw Persoonlijke Pagina welke u kunt bereiken via www.park-line.nl. Mocht u niet meer beschikken over de inloggegevens dan kunt u deze opvragen via deze link. U vindt uw factuur onder ‘Overzichten’ en dan ‘Facturen’. Als u op het pdf icoontje klikt wordt de factuur geopend. 

 U kunt een handleiding voor de Persoonlijke Pagina downloaden via deze link. Hierin staat alles wat u in de Persoonlijke Pagina zelf kunt regelen en hoe dat kan.  

Als u met Park-line buiten betaaltijden staat geparkeerd worden er geen kosten in rekening gebracht. Bijvoorbeeld; indien u aangemeld staat van 's avonds 18.00 uur tot en met de volgende ochtend 11.00 uur en er geldt geen betaald parkeren tussen 21.00 en 09.00 uur, dan betaalt u als volgt. Van 18.00 tot 21.00 uur en van 09.00 tot 11.00 uur betaalt u het geldende parkeertarief. In de tussenliggende uren blijft u wel aangemeld staan, maar brengen wij geen kosten in rekening.

Indien u zich vergeet af te melden, dan blijft de parkeertijd doorlopen tot de maximale parkeerduur. In de meeste gevallen zal de parkeertijd doorlopen tot de volgende dag 23.59 uur.

Om dit te voorkomen krijgt u, bij een standaard sms-profiel, iedere 2 uur een SMS waarin u wordt herinnert aan een lopende parkeeractie. Deze herinnerings-sms'jes kunt u naar eigen wens instellen via de Persoonlijke Pagina (bijv. ieder uur, om de 5 uur, einde van de dag, etc.).



Klant worden

a.    Aanmelden zakelijk
Klik hier om u in te schrijven voor een zakelijk Park-line account. U kunt ook contact opnemen met onze Sales afdeling via 0900-7275546 (€ 0,50 /min). U krijgt dan direct een medewerker van Park-line aan de telefoon om de mogelijkheden van Park-line te bespreken en indien gewenst een afspraak bij u op locatie te maken. Tijdens het registratieproces kunt u tevens optioneel kiezen voor de Park-line Garagekaart en/of Tankkaart. Indien gewenst kunt u deze ook later bestellen via uw Persoonlijke Pagina.

b.    Aanmelden particulier
Klik hier om u in te schrijven voor een particulier Park-line account. Als particulier kunt u bij registratie ook de Park-line Garagekaart bestellen. U kunt dan naast mobiel parkeren op straat ook zorgeloos parkeren in ruim 300 parkeergarages in heel Nederland.


a.    Bevestiging inschrijving
Na inschrijving ontvangt u een e-mail waarmee u uw inschrijving kunt bevestigen. Via deze link stelt u ook een persoonlijk wachtwoord in, waarmee u kunt inloggen in uw Park-line App en Persoonlijke Pagina. Let op: uw inlognaam is uw e-mailadres of uw mobiele telefoonnummer.
Indien u een Park-line sticker en eventueel Garagekaart(en) heet aangevraagd, ontvangt u deze per post. In de bevestiging van inschrijving staat vermeld welke kaart aan welk kenteken gekoppeld is. Ook vindt u op de bevestiging van inschrijving een inlognaam en wachtwoord welke u kunt gebruiken om in te loggen uw Persoonlijke Pagina. Via de Persoonlijke Pagina kunt u uw gegevens beheren, facturen inzien en nog veel meer.

b.    Handleiding Park-line parkeren
Naast de inloggegevens ontvangt u tevens een handleiding waarin vermeld staat hoe u gebruik kunt maken van Park-line. Het is raadzaam om deze handleiding in het voertuig van het Park-line abonnement te leggen, zodat u te allen tijde deze handleiding kunt raadplegen. Klik hier om de handleiding te downloaden (pdf).


De registratiekosten bedragen éénmalig € 5,- per gebruiker. De maandelijkse abonnementskosten bedragen € 2,50 per abonnement, ongeacht het aantal parkeeracties. Park-line hanteert hetzelfde parkeertarief zoals vastgesteld door de betreffende gemeente. Klik hier voor meer informatie over de tarieven van Park-line.

Tijdens het registratieproces vindt een controle plaats op het door u ingevulde IBAN nummer. Een IBAN nummer mag slechts aan één account gekoppeld zijn. Indien u bij de registratie van uw account problemen ondervindt, neem contact op met onze helpdesk.

Nee, helaas is het niet mogelijk om hetzelfde IBAN nummer aan meerdere accounts te koppelen. Indien u bij de registratie van uw account problemen ondervindt, neem contact op met onze helpdesk.


Mobiel parkeren

Mobiel parkeren is het betalen voor parkeren met uw mobiele telefoon. Met Park-line start en stopt u de parkeeractie via uw mobiele telefoon. Dit is mogelijk via bellen, sms'en, (mobiel) internet of de Park-line App voor uw iPhone, Android, BlackBerry of Windows Phone. Aan het eind van de maand ontvangt u van Park-line een btw-gespecificeerde factuur van de gemaakte parkeerkosten en afgenomen Park-line diensten.


U kunt op twee manieren uw bezoek aanmelden via Park-line: middels de Park-line Parkeer App of via uw persoonlijke pagina.
 
Via de Park-line App:
1.       Via het tabblad Account voegt u onder Gebruiker toevoegen met bijbehorend kenteken of u wijzigt een bestaand kenteken naar het kenteken van uw bezoek.
2.       U selecteert het juiste kenteken en start de parkeeractie van uw bezoek zoals u ook uw eigen parkeeractie start.
3.       Wanneer uw bezoek vertrekt stopt u op dezelfde manier de parkeeractie.
4.       De parkeeractie komt in uw parkeerhistorie terug, alsmede op uw maandelijkse Park-line factuur.
 
Via de persoonlijke Park-line pagina:
1.       Login op uw Persoonlijke Pagina
2.       Klik op Parkeeracties en het tabblad Bezoeker.
3.       Geef het kenteken op, alsmede de parkeerzone.
Indien gewenst kunt u ook aangeven bij wie de bezoeker op bezoek is en of u deze aan een kostenplaats wenst te koppelen. (zakelijk account noodzakelijk)
4.       Kies vervolgens Parkeeractie starten
5.       Bij vertrek stopt u de parkeeractie weer net zo eenvoudig.
6.       De parkeeractie komt in uw parkeerhistorie terug, alsmede op uw maandelijkse Park-line factuur.
Zo is parkeren voor uw bezoek een stuk zorgelozer. 


Met bloktijden kunt u aangeven op welke tijden uw werknemers wel en niet zakelijk mogen parkeren. Deze functionaliteit kan worden ingesteld voor al uw medewerkers, maar ook voor medewerkers afzonderlijk. Indien de bloktijden worden ingesteld, ontvangen de desbetreffende medewerkers hier eenmalig een gratis sms over.

De bloktijden kunt u via de persoonlijke pagina onder het menu bloktijden instellen.
1.       Log in op uw Persoonlijke Pagina.
2.       Kies in het linkermenu onder Beheer het menu-item Bloktijden.
3.       Selecteer bij Sets een item of maak een nieuwe item aan. Bij het aanmaken van een nieuwe item dient u ook een naam op te geven.
4.       Klik op Nieuwe periode toevoegen en geef aan voor welke dag en tijdstip u bloktijden wilt instellen.
5.       Selecteer de gebruiker die u wenst te koppelen aan het desbetreffende voertuig en klik op het pijltje naar rechts.
6.       Kies vervolgens Opslaan om uw wijzigingen op te slaan.
 
LET OP: U dient het vakje onder Actief aan te vinden om uw bloktijden in te schakelen. Wanneer u Stop aanvinkt houdt dit in dat de parkeeractie automatisch wordt beëindigd op het moment dat de bloktijden verlopen, ongeacht of uw medewerker nog ergens staat geparkeerd. 



Meer antwoorden

Garage parkeren

Met de Park-line garagekaart kunt u eenvoudig uw parkeerkosten voldoen voor het parkeren in meer dan 400 parkeergarages. Afhankelijk van de parkeergarage betaalt u de parkeerkosten bij het in- en uitrijden aan de slagboom of bij de betaalautomaat. In beide gevallen gebruikt u de Park-line Garagekaart die u als betaalmiddel kunt aanvragen via uw Persoonlijke Pagina.

Op deze pagina vindt u een uitgebreide uitleg over garage parkeren met Park-line.

b.    Wat heb ik nodig om in garages te kunnen parkeren met Park-line?
Om met Park-line zorgeloos in garages te kunnen parkeren heeft u alleen de Park-line Garagekaart nodig. Indien u klant bent bij Park-line kunt u via de Persoonlijke Pagina uw garagekaart(en) aanvragen. Bent u nog geen klant van Park-line? Dan kunt u de Park-line Garagekaart bij registratie aanvragen.

c.    Kan ik mijn Park-line Garagekaart na ontvangst gelijk gebruiken?
Nee, u dient de kaart eerst te activeren door uw pincode op te vragen. SMS ‘Pin’ naar 4111. Binnen enkele seconden ontvangt u van Park-line een sms-bericht met de instructies om uw pincode op te vragen en uw Garagekaart te activeren.

Let op. de eerste keer dat u de pincode opvraagt is dit bericht gratis, daarna bedragen de kosten € 0,15 per bericht .

d.    Waarom heb ik een pincode nodig bij mijn Garagekaart?
In sommige gevallen is het niet mogelijk om de garage in- en uit te rijden door de Park-line Garagekaart bij de slagboom in de kaartlezer in te voeren. In dat geval kunt u uw parkeerkosten voldoen door te betalen aan de betaalautomaat met behulp van de Garagekaart. De betaalautomaat zal u dan net als bij een reguliere pintransactie vragen om uw pincode.

e.    Ik ben mijn pincode kwijt, hoe vraag ik mijn pincode (opnieuw) op?
Indien u uw pincode kwijt bent, stuurt u met uw mobiele telefoon (waarmee u bij Park-line bent aangemeld) 'Pin' naar 4111. Binnen enkele seconden ontvangt u van Park-line een sms-bericht met de instructies om uw pincode op te vragen.
Let op. de eerste keer dat u de pincode opvraagt is dit bericht gratis, daarna bedragen de kosten € 0,15 per bericht.

f.    Ik wil alleen in garages parkeren en niet op straat, kan dit?
Dat kan, echter is de Park-line Garagekaart alleen verkrijgbaar in combinatie met een Park-line abonnement voor mobiel parkeren.

g.    Krijg ik ook herinnerings-smsjes wanneer ik in een garage parkeer?
Nee, wanneer u in een Park-line Parkeergarage parkeert ontvangt u geen herinneringsberichten. Het sturen van een herinneringsbericht is bedoeld om een lopende parkeeractie niet te vergeten af te melden en daardoor onnodige parkeerkosten te vermijden. Bij het uitrijden van de garage wordt de parkeeractie standaard beëindigd en zolang u in de garage staat is het logisch dat de parkeeractie loopt.

h.    Ik zie mijn parkeeracties in de garage niet terug in mijn parkeerhistorie, hoe kan dit?
Parkeeracties in garages worden nadat u de garage hebt verlaten verzameld en worden ’s nachts aan Park-line toegezonden. Parkeeracties zijn in de regel de volgende dag zichtbaar in de parkeerhistorie op uw Persoonlijke Pagina.

i.    Ik mis bij mijn parkeeracties in een garage de starttijd, hoe komt dit?
De parkeergarages geven aan Park-line het moment van betalen bij de betaalautomaat of het moment van uitrijden door. Sommige garages geven mogelijk ook de tijd van inrijden door. In alle gevallen toont de parkeerhistorie van Park-line het tijdstip waarop de betaling heeft plaatsgevonden en het bedrag. Beschikt u over een zakelijk Park-line account en heeft u recht op BTW teruggave? Dan kunt u de Park-line factuur gebruiken voor centrale administratie van uw losse parkeerbonnetjes. Park-line adviseert u de kwitanties van garageparkeren wel te bewaren.

j.    Ik heb bij het inrijden een kaartje gevraagd in plaats van mijn garagekaart in de kaartlezer in te voeren. Wat nu?
Geen probleem! U kunt uw kaartje afrekenen bij de betaalautomaat door te betalen met uw Garagekaart en pincode.

k.    Ik ben met de Park-line Garagekaart ingereden; hoe kom ik de garage weer in als ik mijn auto wil ophalen?
Indien u met de Park-line Garagekaart inrijdt en parkeert bij een onbemande parkeergarage kunt de Park-line Garagekaart gebruiken om de voetgangerstoegang te bedienen.

l.    Op de Park-line Garagekaart staat het Visa Business logo; kan ik de kaart ook als particulier gebruiken?
Ja, de Park-line Garagekaart is te gebruiken voor zowel particuliere als zakelijke Park-line klanten. Het logo impliceert slechts de positie van Park-line bij Visa.

m.    Kan ik de Park-line Garagekaart net zo vaak gebruiken als ik wil?
Ja, binnen de gestelde kaders van de Park-line Garagekaart kunt u net zo vaak parkeren als u wilt.
U kunt met de Park-line Garagekaart parkeren in de aangesloten parkeergarages tot een maximum van € 50,- verdeeld over maximaal 10 parkeeracties per dag.

n.    Kan ik met de Park-line Garagekaart ook een abonnement afrekenen?
Nee, u kunt alleen kort parkeren met de Park-line Garagekaart tot een maximum van € 50,- verdeeld over maximaal 10 parkeeracties per dag.

o.    Op de Park-line Garagekaart staat het Visa logo. Kan ik de kaart ook gebruiken voor andere betalingen dan parkeren in garages?
Nee, de Park-line Garagekaart is niet geschikt voor het doen van andere betalingen dan parkeertransacties. U kunt met de kaart niet betalen op internet, bij horeca of bij het tankstation. Voor het betalen van brandstof heeft Park-line de Nationale Tankkaart geïntroduceerd voor zakelijke klanten.

p.    Ik ben mijn Park-line garagekaart kwijtgeraakt tijdens mijn parkeeractie; hoe kan ik betalen?
U kunt bij het onverhoopte verlies van uw Park-line Garagekaart niet betalen via Park-line. Het verlies van de Park-line Garagekaart wordt door de garage gelijkgesteld aan het verlies van de inrijkaart en zal derhalve een dagkaart tot gevolg hebben. Park-line is niet aansprakelijk voor de kosten van de dagkaart en dus het verlies van de kaart.
Indien het verlies blijvend is kunt u een nieuwe kaart aanvragen via info@park-line.com. Kosten bedragen € 5,- eenmalig.


a.    Waar kan ik met de Park-line Garagekaart garage parkeren?
U kunt met Park-line in ruim 400 parkeergarages in heel Nederland parkeren. Van kleine tot grote parkeergarages. U bent welkom bij de garages van diverse gemeenten, Q-Park, P1, Interparking, Parkking en vele anderen. Bekijk hier het overzicht van alle Park-line Garages.

b.    Staat er buiten op de garage of ik de Park-line Garagekaart kan gebruiken?
Nee, op de gevel van de garage staat niet expliciet vermeld dat u kunt in-/uitrijden of betalen met de Park-line Garagekaart.

a.    Wat zijn de tarieven van een Park-line Garagekaart?
De Park-line Garagekaart kost eenmalig € 5,- per kaart.
De maandelijkse abonnementskosten bedragen € 0,50 per garagekaart.
De kosten voor het gebruik van de garagekaart bedragen € 0,25 per parkeeractie (parkeeractie is het in- en uitrijden van de garage gezamenlijk).
 
b.    Wat zijn mijn parkeerkosten wanneer ik met de Park-line Garagekaart parkeer en betaal?
Park-line hanteert dezelfde verordening en tarieven per tijdseenheid die gelden in de desbetreffende parkeergarage. Wanneer in een parkeergarage per minuut wordt afgerekend, rekent Park-line ook de parkeerkosten per minuut af. Indien de garage per 54 minuten afrekent, rekent Park-line eveneens per 54 minuten af. Park-line kan niet van deze tarieven afwijken.

c.    Waar vind ik de kosten van de Park-line Garagekaart terug?
Alle parkeeracties die plaatsvinden in een parkeergarage met behulp van uw Park-line Garagekaart vindt u terug op uw maandelijkse Park-line factuur. Deze kunt u inzien op uw Persoonlijke Pagina.

d.    Ik ben het niet eens met het bedrag dat is berekend op de factuur, wat moet ik doen?
Park-line confirmeert zich met de Park-line Garagekaart aan de algemene voorwaarden van credit cards en raadt u aan om het parkeerbedrag op het moment van uitrijden en/of betalen direct te controleren. Door uit te rijden of te bevestigen met de PIN heeft u impliciet akkoord gegeven voor de kosten van de parkeertransactie en is deze niet meer te betwisten.
Indien u van mening bent dat u op een ander dan gefactureerd bedrag akkoord heeft gegeven zullen wij u vragen om de bij de parkeeractie afgegeven kwitantie ter onderbouwing hiervan. Derhalve raadt Park-line altijd aan de kwitantie uit de garage te vragen en te bewaren.

e.    Kan ik de btw van garageparkeren terugvorderen bij de Belastingdienst?
Beschikt u over een zakelijk Park-line account en heeft u recht op btw teruggave? Dan kunt u de Park-line factuur gebruiken voor centrale administratie van uw losse parkeerbonnetjes. Park-line adviseert u altijd een kwitantie op te vragen bij de garage en deze te bewaren.



Meer antwoorden

Luchthaven parkeren

Met Park-line kunt u voordelig in de buurt van Schiphol en Eindhoven Airport parkeren met btw garantie. Voor zowel lang als kort parkeren kunt u bij Park-line terecht. Bij vertrek rijdt u naar de parkeerplaats nabij de luchthaven. Vervolgens wordt u door een chauffeur naar de juiste vertrekhal gebracht.

Bij terugkomst op de luchthaven neemt u contact op met de chauffeur en wordt u opgehaald en bij uw auto afgezet. De parkeerkosten vindt u terug op uw maandelijkse Park-line factuur.

Klik hier voor meer informatie over Luchthaven Parkeren met Park-line.
Klik hier om direct een parkeerplaats te reserveren.

Profiteren van optimaal reiscomfort? Maak dan gebruik van de Park-line Valet Service. In tegenstelling tot een normale reservering parkeert u uw auto niet zelf bij onze parkeerplaats maar geeft u uw auto af bij de vertrekhal en bij terugkomst staat uw auto voor u klaar bij de aankomsthal. Op die manier bespaart u nog meer tijd en geniet u van optimaal parkeercomfort. Klik hier voor meer informatie over de Valet Service.

a.    Hoe kan ik een parkeerplaats bij Schiphol of Eindhoven Airport reserveren?
Klik hier om direct een parkeerplaats bij Schiphol  of Eindhoven Airport te reserveren.

b.    Hoe kan ik mijn parkeeractie bij Schiphol of Eindhoven Airport annuleren?
Indien u toch geen gebruik wenst te maken van uw reservering dan kunt u de bevestiging van de betreffende reservering doorsturen via het Contactformulier. U krijgt een bevestiging van de annulering.

Let op! U dient een annulering minimaal 72 uur van tevoren door te geven om eventuele kosten te voorkomen.

c.    Worden mijn parkeeracties bij Schiphol of Eindhoven Airport getoond in de parkeerhistorie op mijn Persoonlijke Pagina?
De parkeeracties die u reserveert via Luchthaven parkeren worden niet getoond in de parkeerhistorie. De kosten voor Luchthaven parkeren worden wel getoond op uw Park-line factuur. Deze kunt u inzien op uw Persoonlijke Pagina.


Meer antwoorden

Tanken

Met de Nationale Park-line Tankkaart kunt u bij 99,9% van alle tankstations in Nederland tanken. Zo kunt u onder andere tanken bij BP, Texaco, Shell, Tango, Esso, Total en Tinq. Alle tankkosten ontvangt u maandelijks overzichtelijk op één gedetailleerde factuur. Deze factuur vervangt alle losse tankbonnetjes en declaraties en voorkomt een hoop ongemak bij uw werknemers en administratie afdeling.

Naast tanken kunt u met de Park-line Tankkaart ook smeermiddelen, koelvloeistof, ruitenwisservloeistof en wasbeurten afrekenen. Klik hier voor meer informatie over de Park-line Tankkaart.

a.    Park-line Tankkaart aanvragen
Als zakelijk klant van Park-line kunt u via de Persoonlijke Pagina voor iedere gebruiker/voertuig een Tankkaart aanvragen. Park-line brengt per Tankkaart een borg van €150,- in rekening. Na ontvangst van de borg via automatische incasso zal de Park-line Tankkaart worden toegestuurd. Dit duurt ongeveer 10 werkdagen. Na ontvangst van de Park-line Tankkaart zult u per post de pincode ontvangen.

b.    Pincode aanvragen
Bent u de pincode kwijt of vergeten? Neem dan contact op met de helpdesk

c.    Ik wil mijn particuliere account omzetten naar een zakelijk account, wat moet ik doen?
Om met Park-line zorgeloos te tanken dient u een zakelijk account te hebben. Indien u nog geen zakelijke klant bent en dit graag wilt worden, dan kunt u dit aangeven  via het Contactformulier. Voeg een KvK-uittreksel met handtekening en zakelijk rekeningnummer toe. Nadat wij uw aanvraag hebben omgezet kunt u via de Persoonlijke Pagina een Tankkaart aanvragen.

d.    Wat moet ik doen als ik de pincode van mijn Park-line Tankkaart niet meer heb?
Mocht u de pincode niet meer in uw bezit hebben, of zijn vergeten, dan kunt u dit aangeven  via het Contactformulier. Vermeld hierin het kaartnummer en wij zullen u zo spoedig mogelijk voorzien van een nieuwe persoonlijke pincode.

a.    Hoe kan ik met de Park-line Tankkaart afrekenen?
De Park-line Tankkaart werkt hetzelfde als een pintransactie. U vult uw tank en rekent de kosten af met de Park-line Tankkaart. U voert de Park-line Tankkaart in de pinautomaat en geeft uw viercijferige pincode in. Aan het eind van de maand vindt u de tankkosten terug op uw Park-line factuur. Deze vindt u terug op uw Persoonlijke Pagina.

b.    Worden de Park-line tankacties getoond in een historie op de Persoonlijke Pagina?
Op de Persoonlijke Pagina vindt u alle gemaakte tankkosten per gebruiker/voertuig terug. Aan het eind van de maand vindt u alle parkeer- en tankkosten terug op uw BTW gespecificeerde factuur.

c.    Mijn Park-line Tankkaart wordt geweigerd, wat moet ik doen?
Het kan het zijn dat uw Park-line Tankkaart wordt geweigerd omdat de limieten van de Park-line Tankkaart zijn overschreden.

Per Park-line Tankkaart zijn de volgende limieten ingesteld:
  • Maximaal 2 tankbeurten per 24 uur en maximaal 7 per week.
  • Maximaal brandstof verbruik € 150 per 24 uur en maximaal € 300 per week.
  • Wassen, 1 wasbeurt per week.
  • Smeermiddelen, 2 aankopen per 30 dagen.
Let op: de limieten gelden per Tankkaart afzonderlijk. Deze limieten kunnen niet worden aangepast. Wilt u niet dat smeermiddelen, vloeistoffen en wasbeurten worden afgerekend met de Tankkaart? Stuur dan een e-mail via het Contactformulier met vermelding van het betreffende kaartnummer.

d.    Wat kan ik afnemen met de Park-line Tankkaart?
Naast brandstof kunt u ook smeermiddelen, koelvloeistof, ruitenwisservloeistof en wasbeurten afrekenen met de Park-line Tankkaart.

Per Park-line Tankkaart zijn de volgende limieten ingesteld:
  • Maximaal 2 tankbeurten per 24 uur en maximaal 7 per week.
  • Maximaal brandstof verbruik € 150 per 24 uur en maximaal € 300 per week.
  • Wassen, 1 wasbeurt per week.
  • Smeermiddelen, 2 aankopen per 30 dagen.
Let op: de limieten gelden per Tankkaart afzonderlijk. Deze limieten kunnen niet worden aangepast. Wilt u niet dat smeermiddelen, vloeistoffen en wasbeurten worden afgerekend met de Tankkaart? Stuur dan een e-mail via het Contactformulier met vermelding van het betreffende kaartnummer.

e.    Ik ben mijn Park-line Tankkaart kwijt, wat moet ik doen?
Mocht u de Park-line Tankkaart kwijt zijn, dan kunt u dit aangeven  via het Contactformulier. Vermeld hierin het kaartnummer en/of kenteken en wij zullen u zo spoedig mogelijk voorzien van een nieuwe Park-line Tankkaart. De kosten hiervoor bedragen € 5,-.

f.    Waar kan ik tanken met de Park-line Tankkaart?
Met de Nationale Park-line Tankkaart kunt u bij 99,9% van alle tankstations in Nederland tanken. Zo kunt u onder andere tanken bij BP, Texaco, Shell, Tango, Esso, Total en Tinq.


Meer antwoorden

Parkline app

U kunt de Park-line App gratis downloaden voor iPhone, Android, Windows Phone en BlackBerry 10 toestellen.

Om gebruik te kunnen maken van de Park-line App dient u te beschikken over uw persoonlijke inloggegevens. Deze gegevens kunt u alleen per sms opvragen. Stuur hiervoor ‘login’ naar 4111. Binnen enkele seconden ontvangt u een sms-bericht met uw inloggegevens (€ 0,25 p.o.b.).

Download hier de gratis Park-line iPhone App.
Download hier de gratis Park-line Android App.
Download hier de gratis Park-line Windows Phone App.
Download hier de gratis Park-line BlackBerry 10 App.

Tevens kunt u via de telefoon de App downloaden in de diverse App stores.

Om gebruik te kunnen maken van de Park-line App dient u te beschikken over uw persoonlijke inloggegevens. Deze gegevens kunt u alleen per sms opvragen. Stuur hiervoor ‘login’ naar 4111. Binnen enkele seconden ontvangt u een sms-bericht met uw inloggegevens (€ 0,25 p.o.b.).


Meer antwoorden

Persoonlijke pagina

Als klant van Park-line heeft u 24/7 toegang tot uw Persoonlijke Pagina en kunt u eenvoudig online al uw parkeerzaken regelen. Zo kunt u hier bijvoorbeeld de parkeerhistorie inzien, facturen bekijken, gebruikers toevoegen, kentekens koppelen en nog veel meer. 


 U kunt een handleiding voor de Persoonlijke Pagina downloaden via deze link. Hierin staat alles wat u in de Persoonlijke Pagina zelf kunt regelen en hoe dat kan.  

A) Parkeeracties starten/stoppen
Op uw Persoonlijke Pagina in het linkermenu kunt u onder Parkeeracties direct een parkeeractie starten en stoppen voor uzelf of uw medewerkers, zonder dat er hierbij een mobiele telefoon aan te pas komt.

B) Gegevens wijzigen
Via uw Persoonlijke Pagina kunt u uw gegevens wijzigen. Dit doet u in het linkermenu onder Mijn account.
 
C) Facturen inzien
Onder het kopje Facturen wordt maandelijks uw Park-line factuur gepubliceerd.
 
D) Betaalmethode wijzigen
Onder het kopje ‘Betaalmethode’ in het linkermenu kunt u de betaalmethode wijzigen.
 
E) Parkeerhistorie opvragen
Om uw recente parkeerhistorie in te zien, maximaal zes maanden terug, kunt u de parkeerhistorie raadplegen via het kopje Parkeerhistorie. Aan de hand van datum en kenteken en/of telefoonnummer kunt u de parkeerhistorie opvragen.
 
F) Extra gebruikers (abonnementen) toevoegen
Via de optie Gebruikers kunt u eenvoudig gebruikers toevoegen aan uw bestaande account. Deze nieuwe gebruikers kunt u koppelen aan een bestaand voertuig, maar u kunt ook een nieuw kenteken invoeren. .

G) (Zakelijke optie) Park-line tankkaarten aanvragen
Als zakelijke klant heeft u via de optie Aanvraag tankkaart de mogelijkheid om Park-line tankkaarten aan te vragen. Staat deze optie bij u niet in het menu? Neem dan contact op met de Helpdesk via het contactformulier. Let op: U kunt alleen een Park-line Tankkaart aanvragen indien u een zakelijk Park-line abonnement heeft en als betaalmethode automatische incasso heeft.
 
H) Bloktijden beheren
Deze mogelijkheid werd u al geboden, maar is nu nog verder uitgebreid. Met het unieke gebruikersprofiel van Park-line bepaalt u zelf tussen welke tijden uw medewerkers gebruik mogen maken van Park-line. Op veler verzoek is het nu ook mogelijk om specifieke instellingen op te slaan. Hierdoor kunt u eenvoudig een specifieke groep gebruikers dezelfde parkeertijden meegeven. U kunt dit naar eigen wens instellen via het gebruikersprofiel op uw persoonlijke bedrijfspagina. 
Met Park-line hoeft u zich dus geen zorgen te maken dat de zaak privé-acties van uw collega’s gaat betalen.
 
I) Bestaande gebruikers koppelen aan meerdere voertuigen
Wilt u bestaande gebruikers (abonnementen) toevoegen aan meerdere voertuigen? Dit kunt u eenvoudig wijzigen onder ‘Voertuigen’ op uw Persoonlijke Pagina



Meer antwoorden

Account

U kunt eenvoudig een extra gebruiker aan uw account toevoegen via uw Persoonlijke Pagina
 
1.       Log in op uw Persoonlijke Pagina
2.       Klik in het linkermenu onder Beheer op het menu-item Gebruikers.
3.       Klik op Voeg een gebruiker toe.
4.       Vul de detailgegevens in. Maak onder Voertuig de keuze of het 06-nummer gekoppeld moet worden aan een nieuw of een bestaand kenteken.
5.       Selecteer bij Gebruikersvorm de gewenste abonnementsvorm, vul een wachtwoord in en stel de sms en/of e-mail alerts in.
6.       Kies vervolgens opslaan om uw wijzigingen op te slaan. 


1.       Log in op uw Persoonlijke Pagina.
2.       Klik in het linkermenu on ‘Beheer’ op het menu-item ‘Voertuig’
3.       Klik achter het kenteken waar u een gebruiker wilt koppelen op ‘Koppel gebruikers’
4.       U krijgt vervolgens een overzicht met de gebruikers die aan uw account zijn gekoppeld.
5.       Selecteer de gebruiker die u wenst te koppelen aan het desbetreffende voertuig en klik op het pijltje naar rechts.
6.       Kies vervolgens ‘Opslaan’ om uw wijzigingen op te slaan.


 
U kunt zelf eenvoudig een kenteken toevoegen via uw Persoonlijke pagina

1. Log in op uw Persoonlijke Pagina  
2. Kies in het linkermenu onder Beheer voor het menu-item Voertuigen.
3. Onder Kenteken toevoegen kunt u het gewenste kenteken invoeren.
4. Klik op Toevoegen om de wijziging te bevestigen.

U kunt bij Park-line ook met buitenlandse kentekens parkeren.



Meer antwoorden

Factuur

U vindt uw Park-line factuur maandelijks terug op uw Persoonlijke Pagina welke u kunt bereiken  via www.park-line.nl. Mocht u niet meer beschikken over de inloggegevens dan kunt u deze opvragen via deze link. U vindt uw factuur onder ‘Overzichten’ en dan ‘Facturen’. Als u op het pdf icoontje klikt wordt de factuur geopend.


Op de BTW gespecificeerde factuur treft u alle parkeer-, garage- en (indien zakelijk tankkosten) aan welke u de afgelopen maand heeft gemaakt. Ook het gebruik van eventuele aanvullende diensten vindt u terug op de Park-line factuur.

Op de eerste pagina van de factuur vindt u de totaal bedragen en de kosten per abonnement. Bij de totaalbedragen wordt onderscheid gemaakt in kosten incl. of excl. BTW. Park-line Parkeren geeft het parkeerbedrag aan. Omdat dit belastinggeld is wordt hier geen BTW over verrekend. Toeslag parkeeractie houdt in de kosten van het starten en stoppen van een parkeeractie. De kosten van de herinneringsberichten vindt u onder het kopje ‘Overig’. Klik hier voor meer informatie over de tarieven van Park-line.


Als u een betalingsherinnering heeft ontvangen kunt u de openstaande bedragen overmaken naar rekeningnummer NL12 ABNA 0579 7398 56 onder vermelding van het factuurnummer. Na ontvangst en verwerking van uw betaling zullen wij uw account deblokkeren.


Meer antwoorden

Boete

Ten eerste betreuren wij het zeer dat u een parkeerboete heeft ontvangen. Controleer als eerste of het kenteken op de bon overeenkomt met uw kenteken. Hetzelfde geldt voor de  tijd en parkeerzone van de parkeeractie. Op uw Persoonlijke Pagina kunt u via de parkeerhistorie de gegevens van uw parkeeractie terugvinden. Deze parkeerhistorie kunt u downloaden via uw Persoonlijke Pagina en toevoegen aan uw bezwaar om aan te tonen dat u betaald geparkeerd stond ten tijde van de bekeuring.

Indien u ten onrechte bent bekeurd is het verstandig om bezwaar in te dienen.
1.       Log in op uw Persoonlijke Pagina en kies onder Overzicht voor Parkeerhistorie.
2.       Selecteer de gewenste datum en klik op Overzicht.
3.       Kies het gewenste 06-nummer/kenteken en klik op Overzicht.
4.       De parkeerhistorie wordt nu getoond.
5.       Download uw parkeerhistorie met de locatie, datum, tijdstip, starttijd, stoptijd, kenteken en tariefinformatie (deze mag niet op € 0,- staan).

Bent u ten onrecht bekeurd? Maak dan bezwaar bij de desbetreffende gemeente. Hier vindt u een voorbeeld van een bezwaarschrift. Voeg bij uw bezwaarschrift een kopie van de parkeerboete én een uitdraai van uw parkeerhistorie.

Park-line kan helaas niet bemiddelen tussen u en de betreffende gemeente (instantie). Dit is ons door de gemeente verzocht.


Extra diensten

Met de Park-line chauffeursdienst wordt u door een chauffeur (desgewenst met uw eigen auto) naar een gewenste locatie gebracht. Om gebruik te maken van de BOB-service, dient u een sms te sturen met de tekst ‘bob’ naar 4111. Een van onze chauffeurs neemt vrijwel direct contact met u op om de gegevens van de rit door te spreken.

De prijs wordt berekend aan de hand van het aantal gereden kilometers in uw auto, een eerste aanleg en indien nodig een wachttarief. Voor Randstedelijke ritten heeft Rent A Bob speciale actietarieven. Download hier de prijslijst. De kosten van de chauffeursdienst vindt u terug op uw Park-line factuur. Deze kunt u vinden op uw Persoonlijke Pagina.


Een schoon wagenpark is niet alleen goed voor de uitstraling van uw bedrijf maar ook uitstekend voor het onderhoud van de bedrijfswagens. Met de Park-line Autowasservice kunt u op een milieuvriendelijke manier uw wagenpark laten reinigen op de momenten dat het u en uw collega's het beste uitkomt.

Bestel direct direct één of meer Nationale Autowasbonnen door contact op te nemen met onze helpdesk. Deze kunt u landelijk inwisselen bij de betere wasstraten in Nederland.


Bij Park-line heeft u de beschikking over uw Persoonlijke Assistente voor al uw vragen onderweg. U kunt haar 24 uur per dag, 7 dagen per week bellen voor file- en flitsinformatie. Ook is uw Persoonlijke Assistente bereikbaar voor nummerinformatie, adresinformatie, weerberichten en telefoonnummer service. U kunt haar bereiken op 0900-4644464.

Let op! Uw Persoonlijke Assistente is niet te gebruiken voor de informatie omtrent uw Park-line abonnement(en).



Opzeggen

U kunt via het Opzegformulier aangeven dat u uw Park-line abonnement wilt opzeggen. Na verzending van het opzegformulier zal uw abonnement voor de eerste van de volgende maand worden opgezegd. 




Indien u uw Park-line Garagekaart wenst op te zeggen, dient u de kaart(en) retour te sturen naar het onderstaande adres met daarbij een begeleidend schrijven.

De garagekaart(en) kunt u retour sturen naar:
Park-line B.V.
Antwoordnummer 13064
2501 VC DEN HAAG

Let op! Met het opzeggen van een Park-line Garagekaart zegt u niet het hele Park-line account op. U kunt nog steeds mobiel parkeren in alle Park-line gemeenten.

Indien u uw Park-line tankkaart(en) wenst op te zeggen, dient u de kaarten retour te sturen naar het onderstaande adres met daarbij een begeleidend schrijven.

Park-line B.V.
Antwoordnummer 13064
2501 VC DEN HAAG

Let op! Met het opzeggen van een Park-line Tankkaart zegt u niet het hele Park-line account op. U kunt nog steeds mobiel parkeren in vele gemeenten in Nederland.

Alleen wanneer u de Tankkaart(en) retour stuurt, wordt de borg van de Tankkaart(en) gecrediteerd. Indien u de Park-line Tankkaart niet meer in uw bezit heeft, geef dit dan aan bij het begeleidend schrijven.


Belgie

U parkeert in de bij Park-line aangesloten gemeenten zoals u gewend bent via de Park-line App. U kunt alleen via de Park-line App parkeren in Belgische gemeenten, niet door middel van bellen of sms. *
 
1.       U opent de Park-line App en logt (automatisch) in met uw Park-line account.
2.       U selecteert u het juiste voertuig.
3.       Vervolgens kiest u via de zonekaart de door u gewenste parkeerzone. Of u maakt een keuze uit de lijst met dichtstbijzijnde zones.
4.       U drukt op start zoals u gewend bent en de parkeertijd begint te lopen
5.       Bij vertrek opent u de App en u drukt op stop om uw parkeeractie te stoppen.
 
Zonenummers in België bestaan uit letters en cijfers. Bijvoorbeeld in het centrum van Nieuwpoort is het zone nummer NP11. *
 
* Parkeren via sms of bellen is technisch gezien niet mogelijk. U kunt de parkeerzone selecteren op de kaart of via de lijst van dichtstbijzijnde parkeerzones in de Park-line App. Op dit moment kunt u de zone nog niet handmatig invoeren in de App. Hier wordt aan gewerkt. 


Een parkeeractie starten via de kaart, stoppen en het bekijken van de parkeerhistorie kost in totaal gemiddeld 30 a 50 KB. *
 Het aantal KB ’s is afhankelijk hoeveel u 'rond beweegt' over de kaart.



 Op deze pagina vindt u een overzicht van Belgische steden waar u kunt parkeren. 



Meer antwoorden

Park-line gemeenten


Alkmaar, Almelo, Almere, Alphen aan den Rijn, Amersfoort, Amstelveen, Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Assen, Badhoevedorp, Barneveld, Bergen, Bergen aan Zee, Bergen op Zoom, Beverwijk, Bloemendaal, Bolsward, Breda, Breezand, Burgh, Burgh-Haamstede, Bussum, De Banjaard, De Cocksdorp, De Koog, De Waal, Delft, Den Bosch, Den Burg, Den Haag, Den Helder, Deurne, Deventer, Diemen, Dishoek, Doesburg, Doetinchem, Dokkum, Domburg, Dongeradeel, Dordrecht, Drachten, Duivendrecht, Ede, Egmond, Egmond aan Zee, Eindhoven, Eindhoven-Airport, Ellemeet, Emmen, Enschede, Etten-Leur, Franeker, franekeradeel, Geldermalsen, Geldrop, Geldrop-Mierlo, Geleen, Goes, Gooise Meren, Gorinchem, Gouda, Groningen, Groot Valkenisse, Haamstede, Haarlem, Haarlemmermeer, Hardenberg, Haren, Harlingen, Heemstede, Heerenveen, Heerlen, Hellendoorn, Helmond, Hengelo, Hilversum, Hoofddorp, Hoogeveen, Hoorn, Hulst, IJmuiden, IJsselstein, Kampen, Katwijk, Leerdam, Leeuwarden, Leiden, Lelystad, Maastricht, Marken, Meppel, Middelburg, Muiden, Nieuw-Vennep, Nieuwegein, Nijkerk, Nijmegen, Nijverdal, Nissewaard, Noordwelle, Noordwijk, Oisterwijk, Oldenzaal, Oosterend, Oosterhout, Oostkapelle, Oss, Oud-Beijerland, Oudeschild, Purmerend, Renesse, Ridderkerk, Rijswijk, Rockanje, Roermond, Roosendaal, Rotterdam, Scharrendijke, Scheveningen, Schiedam, Schiphol, Schiphol-Rijk, Schoorl, Schouwen-Duiveland, Sittard-Geleen, Smallingerland, Sneek, Spijkenisse, Súdwest Fryslan, Súdwest-Fryslân, Terneuzen, Texel, Tiel, Tilburg, Uden, Utrecht, Valkenburg, Valkenswaard, Veenendaal, Veere, Veldhoven, Velsen, Venray, Vlaardingen, Vlissingen, Vrouwenpolder, Waalwijk, Wageningen, Waterland, Weert, Weesp, Westenschouwen, Westvoorne, Woerden, Zaandam, Zaanstad, Zaltbommel, Zandvoort, Zeist, Zevenaar, Zierikzee, Zoetermeer, Zutphen, Zwijndrecht, Zwolle.
 
Park-line is KWF Zakenvriend


Park-line steunt wetenschappelijk kankeronderzoek. Lees meer
                       Park-line is KWF Zakenvriend
 

Park-line contact


Park-line B.V.
Postbus 500
2501 CM Den Haag
Nederland